21 Mac 2011

Tsunami Kecil di BNO - Sabak Bernam

Pejabat Kelong Bagan Nakhoda Omar yang dinaiki air

Kawasan parkir kereta yang dulunya kedudukan tinggi dari pantai kini sama paras degan air laut

Air laut memenuhi kawasan riadah sama rata dengan air laut saujana mata memandang

Hari ahad lalu, 20/3/2011 hujan lebat telah melanda di BNO ( Bagan Nakhoda Omar) di Sabak Bernam. Di sini ramai penduduk sekitar datang lepak-lepak dan makan terutama hujung minggu. Di sini juga terletaknya jeti untuk ke Kelong memancing Bagan Nakhoda Omar yang terkenal  bagi kaki pancing.
Oleh kerana hujan yang lebat dan air lautnya pasang besar yang melampau ( mungkin kesan kedudukan bulan paling hampir dengan bumi yang dikecohkan pada hari Sabtu 19/3/2011) telah menyebabkan air laut melimpah sehingga ke darat dan mengakibat restoran, pejabat Kelong BNO dan kawasan parkir dibanjiri air.
Kejadian ini tak pernah berlaku lantas orang sekitar dan yang datang ke sini memanggilnya Tsunami Kecil...

P/S: Thanks Cik Ayu bagi gambar-gambar ini yg diambil dari FBnya

3 comments:

ASSOYFINGER67 berkata...

Tsunami super Moon nama nie ...

Nurun berkata...

OH REALLY? TP DLM TV XDE PUN NK TNJK. DOK SIBUK CITE TTG ORG LIWAT JE. MENCI!

iza berkata...

As salam..
Eh, nasib baik ada hal kat T.Intan hari ahad tu. Ptg tu mmg dah plan nak pi BNO, nak pi bersantai-santai kat situ...

Catat Ulasan