18 September 2010

Wajah Ceria Di Aidilfitri

Masa raya ni, kanak-kanak le yang paling happy. Mana taknya dapat pakaian baru, dapat duit raya dan paling best dapat main bunga api. Kita yang dewasa ni seronok tengok gelagat dia orang tapi ada juga yang tumpang sekaki. Mak bapak ada yang sanggup perhabis duit tuk beli bunga api untuk anak walaupun dikatakan membazir dan membakar duit dengan alasan setahun sekali.





Walau apa pun, kita rasa seronok dan gembira apabila melihat wajah-wajah mereka yang gembira di hari lebaran ini.

8 comments:

gdoupt_monster71 berkata...

joe...kite cari rezeki untuk mereka...tggungjwb kite menggembirakan mereka..yg pasti kite puas tgk mereka2 yg kite syg gembira..betul x?

© Elee Mardiana berkata...

Joe, memang membakar duit tapi itulah pandangan orang-orang besar panjang. Budak-budak... apalah dia orang tahu. Nak berseronok aje. Sekali setahun aje kan kita membazir demi kebahagiaan anak-anak ni. Lagipun akak yakin, lebih banyak lagi benda membazir yang dah kita beli untuk anak-anak kita. Betul tak, Joe? Joe kat mana ni? Dah balik ke Malaysia ke?

ASSOYFINGER67 berkata...

itulah gunanya wang....itulah gunanya beribadat...pengakhiran kepadanya...keseronokan yang di cari...tak begitu ringkasnya!

kaze berkata...

..bagi kaze tak kesah, yg penting berpada-pada..

Jijahh @ f.k berkata...

isk ... jijah memang dari dulu fobia ngan semer mendaalah berkaitan ngan api nih ... sib baik skang dah ok .. tapi mercun tu memang tak main laa ..

Ezao' Edogawa berkata...

kanak2 mmg ptut rasa semua ni.
yelah mereka apa yg dorg tahu. nk seronok je. so apa salahnya!

نورالجنة berkata...

bstnyaaa...

© Elee Mardiana berkata...

Joe... akak tersalah Joe ler... he he he. Sabar aje aku. Rupanya Joe ni Joe di Malaysia. Ingatkan Joe yang di England nun. Tu pasal tanya dah balik ke Malaysia ke, hari tu. Sorry tau.

Catat Ulasan