17 September 2010

Lemang dan rendang




Raya kat kampung tak lengkap kalau tak ada lemang dan rendangnya sekali.
Jenguh juga masak lemang ni, naik kematu buntut menunggunya. Pedih mata dok kena asap sampai keluar air mata aku. Masak lemang ni, apinya kena jaga kalau tak nanti lemang berkerak. Dulu arwah datok dan nenek aku yang buat tapi kini mereka dah tak ada jadi kita orang kena buat sendiri. Baru tahu susahnya ! Tapi berbaloi... sodap dimakan dengan rendang, perhh!!


9 comments:

cik paro berkata...

tiba2 perut rasa lapar..
uwa...
nak..

Ezao' Edogawa berkata...

btul tu masak lemamg mmg payah.
api nk kena jga, kalau tak,mmg tak makan lemamg la

Jijahh @ f.k berkata...

haduu sodap nye .... tetiba lak rasa macam nak makan lemang ....

fathiah berkata...

sedap nye :)

GaDis CoMeL berkata...

lemang memang lah sedap, tapi nak buat tu pun boleh tahan jugak seksa dia. hehe

Poyaty berkata...

bagusnya bakar lemang sendiri. hehe. even berasap mata tu. berbaloi lah kan :D

CgMas berkata...

Baru nak belajar buat lemang.. tahun depan leh kot, bila dah ada W1max kat kg, jd sambil blogging sambil jaga api.. Biasa tu buat ketupat @ nasi himpit jer...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

RENDANG MY FEVERET TUU

gdoupt_monster71 berkata...

nak makan sedap mesti la teruk dulu bro...tapi hasil puas hati kan..Ala lagi 1 setaun sekali je pun kan heeeslmt hari raya

Catat Ulasan